Magazyn dla zbóż i śrut gotowy. Przeładunek rośnie z roku na rok
Magazyn dla towarów agro uruchomiono w środę w OT Port Gdynia, należącym do Grupy Kapitałowej OT Logistics. Inwestycja, która ma zwiększyć potencjał przeładunkowy produktów rolnych w porcie, kosztowała 5 mln zł.
Nowy magazyn, który stanął przy Nabrzeżu Rumuńskim w gdyńskim porcie, przeznaczony jest do obsługi statków klasy "Panamax". Obiekt pozwoli na składowanie do 18 tys. ton ładunku.
Więcej przeładunków w portach. Coraz większy ruch na terminalu zbożowym
Maciej Szczepaniak z firmy obsługującej medialnie OT Port Gdynia poinformował, że przeładunek towarów agro (śruta i zboża) rośnie dynamicznie w gdyńskiej firmie. W 2015 r. OT Port Gdynia przyjął prawie 890 tys. ton tego towaru, a w 2016 r. było to ponad 1,4 mln ton, co oznacza wzrost o ponad 59 proc.
Dodał, że nowy magazyn pozwoli na dostosowanie portu do możliwości nowego ciężkiego dźwigu, który ma się pojawić na nabrzeżu w maju.
Jerzy Majewski, prezes OT Port Gdynia (do czerwca 2015 r. spółka funkcjonowała pod nazwą Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia - PAP) podkreślił, że budowa magazynu stanowi realizację strategii rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics.
- Jako Grupa OT Logistics dążymy bowiem do dalszego zwiększenia naszego udziału w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich i do zdobycia pozycji lidera obsługi produktów rolnych na południowym Bałtyku - wyjaśnił.
Przeładują więcej zbóż i pasz. Port w Gdynia czeka rozbudowa
Zaznaczył, że OT Port Gdynia będzie wspierać obsługę ładunków agro w ramach Grupy Kapitałowej OT Logistics do czasu uruchomienia nowego terminalu agro w Gdańsku. Szczepaniak poinformował, że w gdańskim porcie OT Logistics planuje stworzenie największego, poza portami rosyjskimi, terminalu na Bałtyku, dedykowanego ładunkom agro.
- W przyszłości chcielibyśmy, by Gdynia stanowiła wsparcie dla hubu przeładunków rolnych, który OT Logistics planuje stworzyć w Gdańsku. Obecnie gdańska inwestycja jest na etapie pozwoleń środowiskowych - powiedział Zbiniew Nowik, prezes Grupy Kapitałowej OT Logistics.
OT Port Gdynia jest częścią grupy OT Logistics od połowy 2014 roku. Jest w pełni uniwersalnym terminalem drobnicy konwencjonalnej z rosnącym udziałem przeładunków agro. Posiada także dominującą pozycję w Polsce w przeładunku ro-ro (ładunki toczne, naczepy). W 2016 roku port przeładował 3,3 mln ton towarów.
OT Logistics to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym.