Pierwszy sklep partnerski marki Granit
Wczoraj (5 lutego) rozpoczął działalność pierwszy w Polsce sklep partnerski marki Granit. Mieści się on w Bogdanowie k. Obornik Wlkp., a jego powierzchnia to 210 m2. W ofercie nowego punktu zaopatrzenia rolnictwa dostępna jest pełna lista produktowa Granitu.
Do tej pory marka Granit Parts mająca u nas 14 przedstawicieli regionalnych, znana była jako hurtowy dostawca części zamiennych do ciągników i maszyn rolniczych. Wprowadzana w życie nowa strategia ma doprowadzić do powstania sieci sklepów partnerskich na terenie całej Polski. Docelowo - właściwie jedynym ograniczeniem jest odległość pomiędzy sklepami wynosząca 30 km.
- Postanowiliśmy zbudować sieć sklepów partnerskich, w których dominować będą nasze produkty i logo. Akceptujemy obiekty, które będą reprezentacyjne i zlokalizowane w atrakcyjnych miejscach. Minimalna powierzchnia to 200 metrów kwadratowych, ale lepiej gdy sklep będzie większy, co pozwoli zaprezentować większą paletę produktów z naszej bogatej oferty - wyjaśnia Piotr Linkowski szef polskiego oddziału Granit Parts.
Właścicielami pierwszego sklepu partnerskiego Granit są Maciej Szczechowski i Michał Komorowski. Od 6 lat prowadzą już sklep zaopatrzenia rolnictwa, w którym dostępne są produkty Granit. Marka ta jest więc im znana od lat. Dlatego gdy pojawiła się możliwość otwarcia drugiego sklepu nie zastanawiali się długo, tym bardziej, że firma Granit Parts wsparła m.in. obrandowanie wewnętrzne i zewnątrzne oraz przeszkoliła sprzedawców. Koszty jakie ponieśli Maciej Szczechowski i Michał Komorowski to przede wszystkim zatowarowanie sklepu i oczywiście przystosowania lokalu.
Wszystkie towary mają kody kreskowe, co z pomocą przenośnego skanera pozwala sprzedawcy szybko dodać ich ceny. - Po wejściu do sklepu klient znajdzie produkty rotujące cały rok, a głębiej sezonowe. Na regałach ekspozycyjnych pokazujemy tylko wybrane produkty z danej kategorii. Przykładowo proponujemy wystawienie 30 rodzajów przegubów do ciągników zachodnich, chociaż w ofercie mamy około 300. Na pytanie o te pozostałe odpowie sprzedawca, który może je u nas zamówić. Czas realizacji zamówień zbieranych do godziny 16 każdego dnia roboczego to 24 godziny - przedstawia schemat działania sklepu Robert Hęsiak dyrektor ds. kluczowych klientów polskiego oddziału Granit Parts.
- Nie wymagamy podpisania umowy franczyzowej z opłatami miesięcznymi, tylko standardową określającą podstawowe kwestie lokalowe i wizerunkowe. Ponadto dużo dajemy naszemu partnerowi po prostu za darmo. Nie wymagamy również oferowania tylko naszych części, ale prosimy o wyjaśnienie dlaczego wybiera inne. Pomoże nam to w zweryfikowaniu naszej oferty i być może wprowadzeniu do niej korekty. Taka rozmowa i płynąca z niej informacja rynkowa jest dla nas bezcenna. Co ważne, preferujemy współpracę z osobami, które mają doświadczenie w branży, tak jak w przypadku właścicieli sklepu w Bogdanowie - mówi Piotr Linkowski.