Wieprzowina pochodząca z Hiszpanii staje się coraz bardziej popularna na świecie. Obecnie ponad 130 krajów otworzyło swoje granice na tamtejsze mięso wieprzowe.
Sektor trzody chlewnej w Hiszpanii mimo światowego kryzysu prężnie rozwija się. Kraj ten zwiększył eksport mięsa wieprzowego, co pozwoliło utrzymać wysokie ceny w skupie.
Eksport hiszpańskiej wieprzowiny w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 r. wyraźnie wzrósł.
Do Republiki Chińskiej-Tajwanu w ciągu pierwszych pięciu miesięcy wyeksportowano łącznie niemal 23,8 tys. ton mięsa wieprzowego. Jest to o 230,5% więcej niż w tym samym okresie 2021 r. Jednocześnie wartość tego eksportu wyniosła 61,3 mln euro i była o 181,7% wyższa niż przed rokiem.
Do Polski trafiło o 100,6% więcej tego rodzaju mięsa niż przed rokiem, a jego wartość wzrosła o 107%. Rumunia sprowadziła z Hiszpanii o 105,6% więcej wieprzowiny o wartości o 96,4% wyższej niż przed rokiem.
Pod koniec lipca odnotowano wzrost ceny tuczników. W Polsce żywiec wieprzowy skupowano średnio po 7,07 zł za kg. Na rynku krajowym w dniach 25-31 lipca, w zakładach mięsnych objętych monitoringiem Zintegrowanego Systemu...
Eksport do Węgier, jak podaje euromeatnews.com, wzrósł o 98,7%, a jego wartość o 103,8%. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 r. do Japonii trafiło o 95,8% więcej wieprzowiny, a wartość eksportu wzrosła o 84,5%. Z kolei do Korei Południowej wyeksportowano o 94,2% tego rodzaju mięsa o wartości o 53,6% wyższej.
Ograniczenie eksportu dotyczyło jedynie Danii i Chin. Spadek wywozu do Chin był już wcześniej oczekiwany ze względu na odbudowę tamtejszych stad trzody chlewnej.
Mimo to Chiny nadal przodują w rankingu największych eksporterów wieprzowiny. Od stycznia do maja łącznie trafiło tam 266,8 tys. ton tego rodzaju mięsa.
Chiny zajmują czołowe miejsce także pod względem wartości sprowadzanej wieprzowiny, która wyniosła 528,9 mln euro w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 r.
Na drugim miejscu uplasowała się Francja z wynikiem 340,2 mln euro, na trzecim Japonia z wynikiem 336,1 mln euro, na czwartym Korea Południowa z wynikiem 218,7 mln euro, a na piątym Filipiny, gdzie wartość sprowadzonego mięsa wyniosła 185,5 mln euro.
Hiszpańska wieprzowina staje się coraz bardzie popularna na świecie. Obecnie ponad 130 krajów otworzyło swoje granice na tamtejsze mięso wieprzowe.
Więcej informacji na temat hodowli i produkcji trzody chlewnej znajdziesz w magazynie "Hoduj z Głową Świnie". ZAPRENUMERUJ