Miliony na promocję polskiego drobiu i mleka
Ponad 4 mln euro przeznaczono na kampanię informacyjno-promocyjną drobiu na rynkach krajów Bliskiego Wschodu i Azji. Z kolei w Kazachstanie i Azerbejdżanie za 2 mln euro ma być promowane rodzime mleko i przetwory mleczne.
Te 2 mln euro netto to oczywiście zakładany budżet kampanii, którą zleca konsorcjum w składzie Polska Izba Mleka i Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Realizator trzyletniego programu informacyjnego-promocyjnego mleka i wybranych przetworów mlecznych w Kazachstanie i Azerbejdżanie zostanie wyłoniony w przetargu (czas na składanie ofert mija 11 lutego) .
Zamówienie ma być realizowane w ramach mechanizmu Wspólnej Polityki Rolnej "Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych". Dlatego potrzebna jest jeszcze akceptacja Komisji Europejskiej.
Działania promocyjne zaczną się - w przypadku uzyskania akceptacji - na przełomie 2015 i 2016 r., po podpisaniu umowy przez konsorcjum PIM-PFHBiPM z Agencją Rynku Rolnego.
Niemal identycznie sprawa przedstawia się w kwestii promocji drobiu wysokiej jakości na rynkach krajów Bliskiego Wschodu i Azji na czele ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi (w grę wchodzą także Chiny z Hon-Kongiem i Wietnam).
W tym przypadku także w grę wchodzą unijne pieniądze, wobec czego potrzebne jest zielone światło od Komisji Europejskiej i jest to warunek konieczny do realizacji kampanii.
Ma ona być także trzyletnia i rozpocząć się na przełomie bieżącego i przyszłego roku. Wcześniej umowę z ARR musi zawrzeć zlecająca kampanie Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza.
Oferty na realizację kampanii różne podmioty mogą składać do 23 lutego br. Jest o co rywalizować, bo przeznaczono na nią 4 mln 200 tys. euro netto.