Pszczelarze mogą oznakować miody specjalną etykietą
Pszczelarze z województwa podlaskiego mogą oznakować swoje miody etykietą "Miód podlaski", którą przygotował samorząd województwa, by promować regionalne produkty.
Chętni właściciele pasiek mogą się zgłaszać do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku do 15 lutego. Oprócz nazwy, etykiety zawierają także kolorowe piksele, które są elementem znaków promocyjnych województwa.
Polska wiodącym producentem miodów
Urząd informował już wcześniej, że wspólna etykieta ma pomóc konsumentom i klientom łatwiej identyfikować, że dany miód pochodzi właśnie z województwa podlaskiego, ale też być gwarancją jakości. To także promocja produktu w cały czas tworzonej przez UMWP regionalnej bazie produktów lokalnych.
- Każdy, kto kupi "Miód podlaski" z naszą etykietą ma pewność, że nabywa produkt od lokalnego pszczelarza, który sam doglądał pszczół. Każdą pasiekę odwiedzają nasi pracownicy, a wyniki wizytacji będą dostępne na stronie Podlaskiego Centrum Produktu Lokalnego - informował wicemarszałek Stanisław Derehajło. Chodzi o pomoc w promocji lokalnych produktów, ale i promocję regionu przez takie produkty.
Urząd informuje, że każdy pszczelarz może dostać do dwóch tysięcy etykiet na swoje produkty, banderole i zakrętki do słoików. Mogą wybrać etykiety z poszczególnymi rodzajami miodu.
Na początku stycznia w tworzonej od końca 2019 r. podlaskiej bazie produktów lokalnych było sto różnych rodzajów produktów spożywczych wytwarzanych w rodzinnych firmach. Są szczegółowo opisywane, można poznać historię ich wytwarzania. Baza służy promocji tych produktów jako elementu dziedzictwa kulinarnego województwa podlaskiego.
- Rolnictwo bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś