Nowe wagony i lokomotywy. Podróż pociągiem ma być komfortowa
PKP Intercity przeznaczą do 2020 r. ok. 2,5 mld zł na zakup i modernizację 510 wagonów i 60 lokomotyw oraz unowocześnienie 15 stacji serwisowych, zakłada strategia taborowa przewoźnika - poinformował PAP członek zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk.
Pieniądze na realizację strategii mają pochodzić ze środków, którymi dokapitalizowało przewoźnika PKP SA (chodzi o 1 mld zł z prywatyzacji PKP Energetyka), funduszy własnych spółki oraz wsparcia unijnego.
PKP stawia na energię ze słońca. Baterie zasilą stacje kolejowe
Jak wyjaśnił Oniszczuk, nowa strategia taborowa ma przyczynić się do jeszcze większego wzrostu liczby pasażerów korzystających z usług PKP Intercity.
- Nowa strategia taborowa to przede wszystkim efekt dynamicznego rozwoju rynku przewozów pasażerskich. Ma ona także służyć zbudowaniu przewagi konkurencyjnej wobec innych przewoźników. Stąd tak duży nacisk kładziemy na odnowę naszego parku taborowego - powiedział Oniszczuk.
Otwarto najdłuższy tunel kolejowy na świecie
W 2015 r. PKP Intercity zakończyło program inwestycji w tabor na kwotę blisko 5,5 mld zł. W ramach projektów kupiono m.in. nowe pociągi, FLIRT3 i PesaDART.
Od stycznia do sierpnia br. PKP Intercity przewiozły 25,6 mln pasażerów. To o ponad 5 mln więcej niż a analogicznym okresie 2015 r., co stanowi wzrost o 26 proc. Spółka prognozuje, że w całym 2016 roku przewiezie ok. 37 mln pasażerów. W całym 2015 r. PKP Intercity przewiozły 31,2 mln pasażerów.
PKP Intercity zanotowały w 2015 r. 1,54 mld zł przychodów przewozowych, czyli o 278 mln zł więcej niż w 2014 r. Przychody rok do roku wzrosły o 22 proc. Spółka w ciągu 12 miesięcy 2015 r. zarobiła łącznie 2,1 mld zł - to o 321 mln zł więcej, niż w 2014 roku, kiedy zarobiła 1,7 mld zł.
PKP Intercity to spółka akcyjna grupy PKP, obsługująca kolejowe dalekobieżne przewozy pasażerskie.